Archives

Is Search Engine Submission Necessary?

The simple answer is no — search engine submission isn’t necessary. The majority of search engines nowadays (most notably Google) crawl and index pages by following links. Using that logic, a single inbound link from any already-indexed page will identify your page to the engine. Subsequently, if that page links to other pages within your site, they […]

Can Any Inbound Linking Hurt My Ranking?

The answer is simple — inbound linking cannot hurt your search ranking. How is this known for certain? Well, for one, if inbound were to hurt your rank, your competitors would continually link to your site from link farms. Such a scenario is beyond your control. For this reason, Google cannot penalize your site for any […]

The Importance of Anchor Text in Back-links

The importance of anchor text with respect to a linking strategy cannot be overstated. Back-links are a huge part of the search engine algorithm. When initiating a linking campaign, it is vital that external sites link using the appropriate keywords and terms in the anchor text. Almost always, linking candidates will use the company name as anchor […]

Absolute Links vs. Relative Links — SEO Value

The debate between absolute links and relative links continues to live on in the SEO world. The individual significance of each has been contested, but it is widely regarded that absolute links provide better SEO value on the whole than relative links. Many believe that absolute links have less potential for getting messed up when search engines […]

Incorporation of Company Branding and SEO

SEO не является точной наукой. Это становится очевидным при попытке включить как SEO и брендинга в стратегию. Этот процесс является привередливы, мягко говоря. С одной стороны, SEO имеет дело с размещением ключевых слов и фраз. С другой стороны, брендинг имеет дело с верностью и культурой компании. Включение обеих сторон разбавляет известность обоих. Но исключая одно […]

Strategic Use of Images in Search Engine Optimization

When assessing page structure and layout, there is a subtle, yet strategic way to use images in an SEO-friendly manner (beyond ALT tags) that improves your search rank while allowing you to integrate the necessary marketing message(s). Confused? Let’s look at an example: Suppose you operate a travel site and you want to optimize a given page for […]

Google now discounts all reciprocal links

В течение долгого времени, взаимные ссылки остаются на переднем крае большинства входящих стратегий ссылок. Это придется изменить. Google в настоящее время скидки все взаимные ссылки. Алгоритм был изменен, чтобы определить обмен ссылками двумя сторонами с целью увеличения их числа внешних ссылок. Понятие взаимных связей бросает вызов первоначальное намерение компании Google с алгоритмом. Качество содержания должно […]